Ruilen, retourneren, garanties, klachten

Een artikel terugsturen binnen de 30 dagen
Garantie op juwelen en horloges
Ik ontving een beschadigd artikel
Ik heb een verkeerd artikel ontvangen
Ik heb een artikel teruggestuurd, maar nog geen terugbetaling ontvangen
Klachten

--------------------------------------------------------------------------------

Een artikel terugsturen binnen de 30 dagen

Ruilen

Een juweel ruilen is heel eenvoudig: u stuurt ons de artikelen terug in hun (voor zover mogelijk) originele juwelendoosje, met eventuele certificaten, enzovoort. U stopt er uw bestelbon bij, waarop u de reden van uw retour invult, net als de nieuwe artikelen waarvoor u wenst te ruilen. De ringkaart hoeft u niet terug te sturen, dat is een geschenk voor u. 

Terugbetaling

U retourneert een juweel, maar vindt niet meteen een ander artikel waarvoor u wilt ruilen? Dan betalen wij u probleemloos uw geld terug. Ook dat verloopt heel eenvoudig. U volgt dezelfde werkwijze zoals hierboven. Wij storten dan het volledig betaalde bedrag terug op uw rekening binnen de 14 dagen na ontbinding. Als u oorspronkelijk verzendkosten heeft betaald, worden deze terugbetaald. Afgeprijsde artikelen worden niet terugbetaald maar kunnen geruild worden voor een ander artikel of u kunt een waardebon ontvangen voor het aankoopbedrag van het afgeprijsd artikel.

Opgelet: Beschadigde, bevuilde of reeds gedragen artikelen kunnen niet geretourneerd worden. Bij misbruik van retourzendingen behoudt Amanto zich het recht om een nieuwe bestelling te weigeren. Heeft u toch een beschadigd sieraad ontvangen, dient u deze beschadiging binnen de 14 dagen na ontvangst aan ons door te geven. Indien deze periode overschreden is, zal het beschadigd sieraad vallen onder " beschadigd door het dragen" en vervalt het recht om het sieraad te retourneren of te ruilen.


Hoe stuurt u een juweel terug?

Vooraleer u het artikel verstuurt neemt u even contact met ons op via info @ amanto.be (zonder spaties) om uw retour te melden.

U stuurt uw bestelling gefrankeerd terug naar

Amanto

Anton Van de Veldelaan 13           
2900 Schoten            
België

Om uw retour vlot af te handelen, vragen wij u om ons vooraf per e-mail de komst van uw pakket te melden. Dat doet u via ons emailadres info @ amanto.be Opgelet: onvoldoende gefrankeerde pakketjes worden door De Post geweigerd en naar u teruggestuurd, vaak met strafport tot gevolg. Let er dus op dat u het pakket voldoende frankeert.


Garantie op juwelen en horloges

Garantie

In geval van een fabricagefout* herstellen we gratis uw juweel indien het binnen een termijn van 30 dagen na aankoop
teruggestuurd wordt. Nadien zullen wij (indien technisch mogelijk) uw juweel tegen een vergoeding herstellen.
Schade, vervorming of slijtage door gebruik vallen niet onder deze garantie.
Net als bij kleding en schoenen, ondergaan juwelen bij het
dragen een normale slijtage. Behandel daarom uw juwelen met
zachtheid, vermijd contact met water en detergenten en doe ze
uit als u gaat slapen.
*Vallen niet onder fabricagefouten: verkleuring van sieraden (dit is een normale slijtage), kapot getrokken of verwrongen schakels, stenen die eruit zijn gevallen bij juwelen die vervormd zijn (niet meer de originele vorm hebben)
Voor wat betreft de bicolor juwelen (zilver met een dun laagje goud),
raden we de klanten wel aan om voorzichtig met deze juwelen om te gaan
aangezien het natuurlijk maar om een heel dun laagje goud gaat.

Hoe gebruikmaken van de garantie?

Ook dat verloopt heel eenvoudig. Bij de meeste merkartikelen ontvangt u een garantiebewijs van de producent, in de andere gevallen geldt de kassabon/factuur als garantiebewijs.
Merkt u binnen de garantietermijn een gebrek aan uw product, dan hoeft u ons enkel het juweel samen met het garantiebewijs terug te sturen. Wij ruilen of repareren het gratis voor u. Kan dat niet, of vertoont het omgeruilde product ook gebreken, dan krijgt u een tegoedbon voor de oorspronkelijke aankoopwaarde. Contacteer ons voor de mogelijkheden.

Ik ontving een beschadigd artikel

Waarschijnlijk werden de goederen beschadigd tijdens het transport. Gelieve het beschadigde artikel terug te sturen binnen de 30 dagen.
Onze retourprocedures vindt u bij de rubriek Ruilen en Retourneren.

Gelieve een kopij van de factuur en/of een begeleidende brief met de zending mee te sturen. Zodra wij het beschadigde artikel ontvangen, maken wij een interne kredietnota en sturen we zo snel mogelijk een ander exemplaar naar u.

Ik heb een verkeerd artikel ontvangen

Controleer aub altijd of het artikel dat u ontvangt hetzelfde is dat u besteld heeft. Mocht u per ongeluk een ander artikel hebben ontvangen, dan kunt u het binnen 30 dagen retour sturen. Om te achterhalen waarom u een ander artikel heeft ontvangen, is het belangrijk dat u op de achterkant van de factuur aangeeft wat de reden van retour is en wat het verschil is tussen de twee artikelen.


Zodra wij het product ontvangen, maken wij een interne kredietnota en sturen we zo snel mogelijk het juiste product naar u.

Ik heb een artikel teruggestuurd, maar nog geen terugbetaling ontvangen

Vanaf het moment van ontbinding, wordt uw retour verwerkt en wordt de terugbetaling binnen de 14 dagen uitgevoerd.  
Gelieve rekening te houden met de leveringstermijnen van de Post.  Bepaalde pakjes, die vanuit het buitenland naar ons verstuurd zijn, zijn soms enkele dagen tot 2 weken onderweg eer dat wij ze ontvangen.

Mocht u na enige tijd de terugbetaling nog niet ontvangen hebben, aarzel niet ons dit te laten weten.

Klachten

Het is natuurlijk vervelend als u een klacht heeft over de dienstverlening zoals u die
ervaren heeft. Toch vragen wij u vriendelijk om uw klacht via de e-mail aan de afdeling
klantcontact door te geven. Dit kan per e-mail, regulier post en/of telefonisch.
Onze medewerkers van de afdeling klantcontact zullen de klacht bekijken en proberen naar
ieders tevredenheid de klacht op te lossen.
Onze gegevens:
info @ amanto.be
Anton van de Veldelaan 13 - 2900 Schoten
Na ontvangst van uw klacht ontvangt u van ons een bevestiging.
Wij zullen uw klacht binnen 14 dagen na ontvangst beantwoorden, mocht het meer tijd
nodig hebben, dan zullen wij u hiervan op de hoogte stellen.

Europese online geschillenbeslechting

1